domingo, 14 de abril de 2013

De l'aula d'acollida a l'aula ordinària.

 Com he dit en les paraules que vos dedique en la benvinguda,actualment la societat actual està canviant i és caracteritza per certs trets entre els quals trobem la incipient inmigració.

L'escola, que encara segueix mantenint una visió tradicional (si generalitzem), la majoria de les vegades no sap donar resposta a les demandes d'aquesta nova societat, en especial, a aquests nous alumnes que s'incorporen a les aules i que no comprateixen la mateixa llengua ni cultura que els demés alumnes.

 Davant d'açò, les escoles mostren por per no saber com actuar, al cap i a la fi, l'escola sempre ha sigut una institució que tenia com a funció la conservació i reproducció de la mentalitat tradicional que caracteritzaba a la nostra nació (una mateixa llengua, ideals, cultura).

 És lògic eixe sentiment per part dels centres i les persones que façen d'ells el que són, si ho pensem no estan preparades ni formades per a aquesta inclusió, la qual hem de diferenciar de la integració que és una altra mesura ben diferent, doncs el que volem és la fusió i unió entre totes les llengües, cultures, el respecte per part de tots i no l'assimilació per part dels nous alumnes, que són integrats a l'aula acatant tot de la cultura dominant.

 Ací vos deixe una de les diverses publicacions que ens ofereix la Fundació de Jaume Bofill, escrita pels autors Ricardo Benito Pérez i Sheila González Motos, i que parla de diferents orientacions en les diferents fases en la transició de l'aula d'acollida a l'aula ordinaria.

0 comentarios:

Publicar un comentario